
 
 

Biedrība “Latvijas Mediju ētikas padome” 
 

Ētikas padomes atzinums 
Nr. 16/2025 

 
 
Rīgā, 2025. gada 2. septembrī 
 
 
Biedrības “Latvijas Mediju ētikas padome” (turpmāk tekstā – “Biedrība”) Ētikas padome (turpmāk – 
“Ētikas padome”) 2025. gada 14. augusta sēdē šādā sastāvā: Andrejs Mēters, Skaidrīte Lasmane, Anda 
Rožukalne, Baiba Liepiņa, Guntars Līcis, Aleksandrs Mirlins, Kristers Pļešakovs, Raivis Spalvēns  
  

konstatē:   
 
[1] Biedrības valde 2025. gada 18. jūnijā saņēma SIA “Latgales Laiks” valdes locekles (turpmāk tekstā – 
“Sūdzības iesniedzējs”) sūdzību par Re:Baltica (turpmāk tekstā – “Medijs”) publikāciju “Viss ir labi, bet 
par jūsu naudu. Ko ekrānos redz daugavpilieši” (turpmāk tekstā – “Raksts”). Raksta adrese: 
https://rebaltica.lv/2025/05/viss-ir-labi-bet-par-jusu-naudu-ko-ekranos-redz-daugavpiliesi/. 
 
[2] Sūdzības iesniedzējs uzskata, ka Rakstā, kas veltīts Daugavpils pašvaldības un tās amatpersonu 
attiecībām ar vietējiem medijiem, ir pārkāpts Biedrības ētikas kodeksa princips “Godprātība”. 
 
Sūdzības iesniedzējs to pamato ar vairākiem fragmentiem Rakstā.  
 
Komentējot Raksta fragmentu “Daugavpilī šāda situācija izveidojusies, jo pilsētā, izņemot 
Chayka.lv, vairs gandrīz nav neatkarīgas žurnālistikas. Iznāk divas avīzes (“Latgales Laiks” un 
opozīcijas politiķim piederošais “Miljons”), bet to lasītājs izzūd.”, Sūdzības iesniedzējs norāda, ka tas 
rada priekšstatu, ka arī “Latgales laiks” pieder opozīcijas politiķim, un pauž iebildumus, ka teikumā 
nav minēts arī “Latgales laiks” īpašnieks.  
 
Komentējot Raksta fragmentu: ,,Šī Daugavpils dome par “labajām ziņām” medijiem samaksājusi 
gandrīz 600 000 eiro. Tas ir divreiz vairāk nekā Rīgā un sešreiz – nekā kaimiņos Rēzeknē.'' Sūdzības 
iesniedzējs uzskata, ka informācija maldina lasītāju,  jo 2023., 2024., 2025. gadā “Latgales Laiks” no 
Daugavpils valsts pašvaldības nav saņēmis nekādus līdzekļus.  Turklāt tiek radīts iespaidu, ka 
Sūdzības iesniedzēja ir saņēmis naudu par A. Elksniņa slavināšanu. Sūdzības iesniedzējs skaidro, ka 
rakstā iekļautie dati par summām, ko konkrētā laikaposmā no Daugavpils domes saņēmis “Latgales 
Laiks”, ir bijuši maksājumi nevis par ,,labajām ziņām” par A. Elksniņu, kādas laikrakstā neesot 
publicētas, bet par izsoles sludinājumu publikācijām, kas tika iesniegtas regulāri par domes 
nekustamajiem un kustamajiem īpašumiem, kā arī iepriekš iznākošajā reklāmas laikrakstā ,,Reklāma 
Piektdienās'', kurš uz šodienu nepastāv, bet arī piederēja ,,Latgales Laiks'' īpašniecei Mārai Placinskai.  
 
Sūdzības iesniedzējs informē, ja Medijs nav lūdzis tā komentāru par Daugavpils domes 
apmaksātajām publikācijām laikrakstā ,,Latgales Laiks''.  
 
Sūdzības iesniedzēja aicina Biedrību izvērtēt Raksta atbilstību Ētikas kodeksam. 
 
[3] Atbilstoši Biedrības Statūtu 6.2. punktam Biedrības valde Sūdzību nosūtīja Medijam, aicinot 
izvērtēt tā rīcības atbilstību Ētikas kodeksam un sniegt Biedrībai skaidrojumu.   
 
[4] Atbildes vēstulē Medijs noraida Sūdzībā minētos pārmetumus. 
 
Par pārmetumu, ka Rakstā nav norādīts, kam pieder “Latgales Laiks”, Medijs skaidro, ka Rakstā ir 
iekļauta ilustrācija ar Daugavpils mediju īpašnieku viņu vārdiem, t.sk. “Latgales Laiks” īpašnieces 
vārds.  
 

https://rebaltica.lv/2025/05/viss-ir-labi-bet-par-jusu-naudu-ko-ekranos-redz-daugavpiliesi/


Komentējot pārmetumu, ka laikaksta īpašnieces vārds nav norādīts teikumā “Iznāk divas avīzes 
(“Latgales Laiks” un opozīcijas politiķim piederošais “Miljons”), bet to lasītājs izzūd.” Medijs skaidro, 
ka no teikuma ir pilnībā saprotams, ka “Latgales Laiks” minētajam politiķim nepieder. Tā kā raksta 
auditorija ir cilvēki ārpus Daugavpils, Medijs izvairījies no teksta pārblīvēšanas ar auditorijai 
nezināmiem vārdiem un uzvārdiem. Teikuma būtība esot parādīt, ka tur ir palicis maz neatkarīgu 
avīžu.  
 
Savukārt par pārmetumu, ka Medijs nav sazinājies ar “Latgales Laiku” un pavaicājis, par ko tieši tas 
saņēmis naudu, Medijs skaidro, ka Sūdzības iesniedzēja pārmetums attiecas par Rakstam iekļauto 
tabulu, kas apkopo maksājumu datus par 10 lielākajiem Daugavpils domes noslēgtajiem publicitātes 
līgumiem. Lasītājs, ja viņu tas interesē, sekojot Rakstā iekļautajai saitei, var detalizēti iepazīties ar 
summām pa gadiem katram saņēmējam. Taču Raksts koncentrējas uz trim lielākajiem saņēmējiem, 
kuros žurnālistikas piesegā notiek tieša un netieša aģitācija par esošo mēru un atbalstītājiem; tiem 
arī ir lūgti komentāri. Tāpat komentārs lūgts avīzei “Miljons”, kur izdevējs ir politiķis. Visiem pārējiem 
komentāri nav lūgti, jo tā būtu neracionāla resursu izmantošana, ja zināms, ka viņi ir pieminēti 
ilustrācijā un dati ir darīti visiem pieejami. 
 
[5] Biedrības valde Sūdzību, informāciju par Sižetu un Medija atbildi nodeva izskatīšanai Biedrības 
Ētikas padomei atbilstoši Biedrības Statūtu 6.1.1. punktam.    
 

Ievērojot konstatēto, Ētikas padome secina:   
  
[6] Nedz normatīvie akti, nedz Biedrības Statūti vai Ētikas kodekss nedod tai tiesības sniegt apstākļu 
juridisko vērtējumu un Raksta atbilstību likumu normām. Biedrības Ētikas padome Rakstu vērtē 
atbilstoši Biedrības Ētikas kodeksa nosacījumiem.    
 
[7] Ir saprotams, ka Sūdzības iesniedzējs nevēlas, lai rastos priekšstats, ka tas nav neatkarīgs un 
publicē Daugavpils domi slavinošu informāciju, par to no domes saņemot naudu. Tomēr rakstā tas 
nav apgalvots un rakstā nav kļūdainu faktu par Sūdzības iesniedzēju. Arī iepazīstoties ar rakstā 
iekļauto tabulu par summām, ko dažādi mediji saņēmuši no domes laikā no 2021. gada, ir skaidri 
redzams, ka “Latgales laiks” nav starp lielākajiem pakalpojumu sniedzējiem – tas ir septītajā vietā, 
turklāt tā sniegto pakalpojumu summa piecu gadu laikā ir apmēram 16 000 eiro, kas ir vienpadsmit 
reizes mazāka, nekā saraksta pirmajā vietā minētajam medijam. Sekojot saitei uz rakstam pievienoto 
tabulu, redzams, ka pakalpojumus domei Sūdzības iesniedzējs sniedzis tikai 2021. un 2022. gadā. 
Līdz ar to, lasītājs var iepazīties ar infomāciju, salīdzināt, izdarīt secinājumus par to, kuri mediji par 
sniegtajiem pakalpojumiem saņem no domes lielas summas, un kuri saņem mazākas summas un 
kādas ir to finansiālās saistības ar domi ilgākā laika periodā.   
 
[8] Ievērojot secināto, Andrejs Mēters, Skaidrīte Lasmane, Anda Rožukalne, Baiba Liepiņa, Guntars 
Līcis, Toms Kristers Pļešakovs, Aleksandrs Mirlins, Raivis Spalvēns balso, ka Medijs NAV pārkāpis 
Biedrības Ētikas kodeksu.   
 

 
Ētikas padomē nolemts: 

 
1.​ Medija rīcībā NAV konstatēti Biedrības Ētikas kodeksa pārkāpumi. 
2.​ Lēmumu paziņot Sūdzības iesniedzējam un Medijam. 
3.​ Lēmumu publicēt Biedrības interneta vietnē un izplatīt informāciju par to atbilstoši 

Biedrības Statūtu 6.6. punkta noteikumiem. 
 


