
Biedrība “Latvijas Mediju ētikas padome”

Ētikas padomes atzinums
Nr. 7/2024

Rīgā, 2024. gada 13. maijā

Biedrības “Latvijas Mediju ētikas padome” (turpmāk – “Biedrība”) Ētikas padome (turpmāk – “Ētikas
padome”) 2024. gada 23. aprīļa sēdē šādā sastāvā: pastāvīgie Ētikas padomes locekļi Baiba Liepiņa,
Andrejs Mēters, Vita Dreijere-Smane un saskaņā ar statūtu punktu 5.7. ievēlētie ad hoc locekļi Ivonna
Plaude, Anastasija Tetarenko-Supe, Sigita Roķe, Inese Matjušonoka, Guntars Kļavinskis, Daiga
Sproģe

konstatē:

[1] Biedrības valde 2023. gada 4. decembrī saņēma Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu
ombudes un Biedrības Ētikas padomes locekles Andas Rožukalnes (turpmāk tekstā – “Sūdzētāja”)
sūdzību (turpmāk tekstā – “Sūdzība”) par portālā “nra.lv” publicēto Māra Krautmaņa rakstu
“Aizdomas par sabiedrisko mediju ombuda Andas Rožukalnes likuma pārkāpumiem” (turpmāk
tekstā – “Publikācija”).

[2] Sūdzētāja raksta, ka, lai arī ir ievēlēta Latvijas Mediju ētikas padomē un brīvprātīgi, uz labas gribas
pamata darbojas tajā kā viena no padomes loceklēm, tai tomēr saglabājas Latvijas Republikas
Satversmē (VIII nodaļa. Cilvēka pamattiesības, 91.pants, 92. pants, 95.pants) garantētās pamattiesības
un citos Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktās tiesības, tai skaitā arī tiesības aizstāvēt savas
aizskartās tiesības, vēršoties mediju pašregulācijas institūcijā – Latvijas Mediju ētikas padomē. Tāpēc
Sūdzētāja lūdz Ētikas padomi izskatīt viņas sūdzību. Ņemot vērā, ka Sūdzētāja pati ir Ētikas
padomes locekle, tā atstata sevi no jautājuma skatīšanas.

[3] Sūdzētāja norāda, ka Publikācijā ir pausta patiesībai neatbilstoša un maldinoša informācija,
Sūdzētājai neslavu ceļošs un tā reputāciju nomelnojošs viedoklis, kuram nav pietiekama
faktoloģiska pamatojuma. Sūdzētāja uzskata, ka veikta apzināta un publiska neslavas celšana
Sūdzētājai, proti, ir apzināti izplatīta nepatiesa un nomelnojoša informācija.

Sūdzētāja raksta, ka medijs ar Publikāciju ir pārkāpis Latvijas Mediju ētikas padomes Ētikas kodeksa
4.1. 4.2. un 4.4. punktus, kuri noteic, ka nav pieļaujama un ir novēršama nepatiesas, sagrozītas vai
maldinošā formā pasniegtas informācijas, pārspīlējuma publiskošana un centieni tīši un aizklāti
ietekmēt auditoriju, un nosaka arī to, ka plašsaziņas līdzekļi nodrošina sabiedrības tiesības saņemt
daudzveidīgu informāciju un viedokļus no dažādiem avotiem un ņem vērā dažādus viedokļus, kā arī
to, ka, izplatot informāciju, ir skaidri jānošķir fakti no žurnālistu viedokļiem vai interpretācijas.

Sūdzētāja uzskata, ka, neraugoties uz to, ka Publikācija publicēta portāla apakšsadaļā “Komentāri”,
tās autoram, publiski paužot viedokli, nav tiesību sniegt maldinošu un patiesībai neatbilstošu
informāciju. Sūdzētāja argumentē, ka, arī paužot viedokli, autoram ir jāpamatojas patiesos un
pietiekamos faktos, kā arī jāveic darbības, lai šos faktus noskaidrotu. Iztrūkstot darbībām, kas vērstas
uz faktu noskaidrošanu, ir pamats aizdomām, ka Publikācija ir gatavota ar mērķi celt Sūdzētājai
neslavu un nomelnot. Sūdzētāja norāda, ka arī Eiropas Cilvēktiesību tiesas praksē ir nostiprināts
princips, ka arī viedoklis bez jebkādas faktiskās bāzes var būt pārmērīgs, un tāpēc vārda brīvības
ierobežojuma samērīgums var būt atkarīgs no tā, vai izteiktajam viedoklim bijis pietiekams faktos
balstīts pamatojums.

Pamatojot minētos mediju un žurnālistikas ētikas pārkāpumus Publikācijā, Sūdzētāja min vairākus
teksta fragmentus un savus argumentus.



[4] Fragments Nr. 1.: “Reālais mediju ombuds Anda Rožukalne tā vietā, lai sargātu sabiedrības
intereses vai veidotu dialogu, strādā par "sargsuņa sargsuni", aizsedzot ar savu ķermeni
sabiedriskos medijus no sabiedrības un valsts amatpersonu tīkojumiem analizēt vai kritizēt
sabiedrisko mediju darbību. Ja sabiedriskos medijus atļaujas kritizēt kāds Saeimas vai pašvaldību
politiķis, tas automātiski nozīmē "brutālu politisku iejaukšanos mediju darbā", vārda brīvības un
redakcionālās neatkarības apdraudējumu. Citiem vārdiem sakot, sabiedriskie plašsaziņas līdzekļi
dara, ko grib un kā grib, kā vien pašiem patīk, un nu viņus vēl papildus no jebkuras kritikas sargā
Anda Rožukalne”.

Sūdzētāja argumentē, ka šajā Publikācijas fragmentā tiek mēģināts apgalvot, ka Sūdzētāja nepilda
savus pienākumus, pārspīlēti un noniecinoši apgalvojot, ka viņa ar savu “ķermeni” aizsedz
sabiedriskos medijus no to darba kritikas vai analīzes. Sūdzētāja norāda, ka tas neatbilst patiesībai, jo
tās atzinumi par sabiedrisko mediju profesionālās ētikas pārkāpumiem publiski ir pieejami.
Atzinumi gatavoti, izskatot iesniegumus no sabiedrības pārstāvjiem, valsts institūcijām, LR Saeimas
deputātiem, NVO, dažādu jomu aktīvistiem, kā arī Sūdzētāja veikusi ētikas pārkāpumu izskatīšanu
un atzinumu veidošanu arī pēc savas iniciatīvas. Sūdzētāja raksta, ka tās gada pārskats ir publiski
pieejams, tāpat arī ikdienas aktivitātes un publikācijas par sabiedrisko mediju darbu.

Sūdzētāja norāda, ka Publikācijā netieši apgalvots, ka Sūdzētājas it kā bezdarbības dēļ sabiedrisko
mediju saturs netiek pienācīgi uzraudzīts. Tomēr skatoties uz konkrētiem skaitļiem un faktiem, ir
redzams, ka 2023. gadā no 23 publicētajiem atzinumiem, vairāk nekā pusē jeb 13 gadījumos ir atzīti
sabiedrisko mediju profesionālās ētikas pārkāpumi (sniegtie atzinumi ir apskatāmi izmantojot šo
saiti: https://www.seplp.lv/lv/atzinumi), kas neatbilst Publikācijas autora apgalvojumam, ka ombuds
“strādā par “sargsuņa sargsuni”, aizsedzot ar savu ķermeni sabiedriskos medijus no sabiedrības un
valsts amatpersonu tīkojumiem analizēt vai kritizēt sabiedrisko mediju darbību”. Līdz ar to
secināms, ka šis izteikums nav faktos balstīts apgalvojums un ir maldinošs.

Sūdzētāja piemin, ka minētajā fragmentā vispārināti apgalvots, ka sabiedriskie mediji nereaģē uz
kritiku, vienlaikus trivializējot Sūdzētājas centienus aizsargāt Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas
līdzekļu un to pārvaldības likumā (turpmāk – SEPLPL) garantēto redakcionālo neatkarību un
nepieļaut politisku sabiedrisko mediju ietekmēšanu. Sūdzētāja skaidro, ka šie pārmetumi drīzāk
liecina par vilšanos, ka ar Sūdzētājas palīdzību nav izdevies diskreditēt vai ietekmēt sabiedrisko
mediju darbību.

[5] Fragments Nr.2. “Taču varbūt ir tā, ka Andas Rožukalnes pasīvā un neaktīvā pozīcija ir saistīta ar
to, ka viņa ir ļoti aizņemta ar citiem darbiem, jo turpina lasīt lekcijas, piedalīties dažādos projektos,
kas cita starpā varētu būt likuma pārkāpums. Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu un to
pārvaldības likuma 20. panta 6. punktā ir sacīts: "Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu
ombuda darbs ir viņa pamatdarbs." Taču izskatās, ka strādāšana par mediju ombudu Andai
Rožukalnei ir nevis pamatdarbs, kā to pieprasa likums, bet tikai tāda "piehaltūrēšana" - viņa ar visu
sparu, ar visu savu būti turpina būt pasniedzēja un pētījumu projektu vadītāja.”

Sūdzētāja norāda, ka šajā Publikācijas fragmentā ir izteikti vairāki nepatiesi apgalvojumi par viņas
darba pienākumu pildīšanu un darba tiesisko attiecību formu, un Publikācijas autors, ja vien būtu
vēlējies noskaidrot patiesību, būtu noskaidrojis, ka sabiedrisko mediju ombuda darbs Sūdzetājai ir
pamata darbs darba tiesisko attiecību un Darba likuma, kā arī SEPLPL tvērumā. Savukārt neliela
pasniedzējas un pētnieces darba slodzes saglabāšana Rīgas Stradiņa universitātē, kas Sūdzētājai
sniedz arī akadēmisko kompetenci, ko tā ikdienā izmanto arī savā pamatdarbā, t.i. pildot ombuda
darba pienākumus, tika jau sākotnēji, uzsākot ombuda darbu, atklāti komunicēta un bija
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes atbalstīta. Sūdzētāja norāda, ka viņas darba
attiecības RSU ir juridiski noformētas, kā blakus darbs.

Sūdzētāja uzskata, ka Publikācijā minētie piemēri, ka Sūdzētāja ir RSU Senāta locekle un LZA
korespondētājlocekle, ir pieminēti ar mērķi to diskreditēt, jo tā ir vispārzināma informācija, ka Senāta
locekļa vēlēts amats nozīmē brīvprātīgu un neapmaksātu fakultātes interešu pārstāvniecību
augstskolas lēmējinsitūcijā, tāpat kā LZA korepondētājlocekļa statuss, kas iegūstams ar LZA locekļu
balsu palīdzību ievēlēšanas procesā, apliecina Sūdzētājas pētnieciskas un akadēmiskas kvalitātes, un
nav nekādi saistīts ar darba pienākumiem un iegūstamu atalgojumu vai citādu materiālu labumu.

Sūdzētāja raksta, ka Publikācijā izteiktie apgalvojumi, ka Sūdzētājas kā ombuda pozīcija ir pasīva un
neaktīva, ka viņas darbība citos amatos varētu būt likuma pārkāpums un ka ombuda darbs nav
viņas pamatdarbs, ir neatbilstoši faktiem, proti, nav faktos balstīti apgalvojumi, un tas varētu liecināt
par Publikācijas autora apzinātu un mērķtiecīgu vēlmi celt Sūdzētājai neslavu, apmelot un aizskar

https://www.seplp.lv/lv/atzinumi


tās cieņu un godu, kas ir pretrunā ar Latvijas Mediju ētikas padomes Ētikas kodeksa 4.1., 4.2. un 4.4.
punktos noteiktajiem principiem – Godprātīgumu, Daudzveidību un Faktu un viedokļu nošķīrumu.

Sūdzētāja argumentē, ka, lai arī Publikācija ir ievietota “Komentāru” sadaļā un varētu tikt kvalificēta
kā viedoklis, tomēr, analizējot Civillikuma 2352.1 panta piemērošanas judikatūru, ir atrodama atziņa,
ka “viedoklis, kas satur fakta veida apgalvojumus, var tikt pakļauts patiesības pārbaudei”. Sūdzētāja
argumentē, ka, izsakot apgalvojumus, Publikācijā tiek minēti tādi izteicieni un vārdi kā “varētu būt”,
“acīmredzami”, iespējams, mēģinot uzsvērt un “mīkstināt” apgalvoto, ka tas ir viedoklis un tāpēc
nevarēs pierādīt tā patiesumu vai nepatiesumu. Tomēr vēlreiz, atsaucoties uz judikatūras atziņām,
Sūdzētāja vērš uzmanību uz to, ka viedokļa paušana un tā iespējama subjektivitāte nenozīmē to, ka
kritiskam viedoklim par konkrētu personu nav nekāda sakara ar īstenību. Sūdzētāja argumentē:
“Kritiski viedokļi, it īpaši tad, ja tie ir aizvainojoši pēc satura vai formas, var tikt atzīti par pārspīlētiem
gadījumos, ja tiem nav pietiekama faktiskā pamata. Arī Latvijas Republikas Augstākā tiesa ir
atzinusi, ka pat ar viedokli nedrīkst pārkāpt nevainīguma prezumpciju un apsūdzēt krimināli
sodāmu darbību izdarīšanā – ja izteikumi piedēvē kriminālsodāmu rīcību, piemēram, svešas mantas
bojāšanu vai draudu izteikšanu, var tikt pārbaudīts, vai šie izteikumi atbilst faktiem.1 Piemēram, ja
kāda persona publiski paziņo, ka cita persona viņu seksuāli ir izmantojusi, tad šāds apgalvojums ir
pakļaujams patiesības pārbaudei un šī fakta pastāvēšana var tikt pierādīta. Turklāt, piedēvējot
personai konkrētas krimināli sodāmas darbības, šī fakta paudējam ir jāpierāda izteikumu atbilstība
patiesībai.2 Turklāt piebilstams, ka atbilstoši Eiropas Cilvēktiesību tiesas praksei arī tad, ja raksts ir
veltīts sabiedrībā aktuālam jautājumam, situācijā, kad, apsūdzot personu krimināli sodāmā
nodarījumā (piemēram, kukuļņemšanā), žurnālists nav rīkojies labā ticībā un personas godu un
cieņu aizskarošajiem apgalvojumiem trūkst jebkādas faktiskās bāzes, šādu publikāciju nevarētu
uzlūkot kā pārspīlējumus vai provokāciju, ko pieļauj žurnālista vārda brīvība (Eiropas Cilvēktiesību
tiesas 2008. gada 4. novembra spriedums lietā „Mihaiu c. Roumanie”, iesnieguma Nr. 42512/02, 69.
punkts). Piebilstams arī tas, ka apgalvojumi par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu nedrīkst būt
izteikti nekādā formā, ja to nav konstatējušas kompetentās tiesību sargājošās institūcijas.”

[6] Fragments Nr. 3. “Acīmredzami, ka, kļūstot par mediju ombudu, Anda Rožukalne nav atteikusies
no sava pamatdarba kā docētāja, bet vienkārši pieķērusi vēl klāt arī ombuda pienākumus, un tas ir
tiešs un viennozīmīgs likuma pārkāpums.”

Sūdzētāja raksta, ka šajā fragmentā iepriekš minētie apgalvojumi, kas bija izteikti pieļāvuma formā,
jau bez pieļāvuma formas eksplicīti apgalvo, “ka neesmu atteikusies no sava pamattdarba” un ka tas
ir “tiešs un viennozīmīgs likuma pārkāpums”. Sūdzētāja norāda, ka patiesība ir citādāka – uzsākot
pildīt sabiedrisko mediju ombuda pienākumus, Sūdzētāja atteicās no pamattdarba, kas iepriekš bija
RSU Komunikācijas fakultātes dekāne, un Publikācijas autora rīcībā nav nekādu faktu, kas pierādītu
eksplicīti apgalvoto, ka Sūdzētāja pieļāvusi likuma pārkāpumu. “Publikācijas fragmentā minētā
teikuma daļa “tas ir tiešs un viennozīmīgs likuma pārkāpums” vēlreiz varētu apliecināt, ka raksta
mērķis ir nevis konstruktīvi vērtēt, izteikt kritiku un viedokli, bet celt neslavu, izplatot nepatiesu
informāciju par likuma pārkāpumu. Tajā minētais ir līdzīgs neslavas celšanas juridiskajai
interpretācijai, kas ietver izdomājumu, apkaunojošu un īstenībai neatbilstošu ziņu izplatīšanu,
apzinoties to nepatiesumu un apkaunojošo raksturu,” raksta Sūdzētāja. Sūdzētāja skaidro, ka šādi
apgalvojumi, kas nav balstīti patiesos faktos un viņu vēl apsūdz tiešos un viennozīmīgos likuma
pārkāpumos, faktiski ir vērtējami kā nevainīguma prezumpcijas pārkāpums. “Apgalvojumi par
likuma pārkāpumiem nedrīkst būt izteikti nekādā formā, ja to nav konstatējušas kompetentās
tiesību sargājošās institūcijas,” raksta Sūdzētāja.

[7] Fragments Nr. 4. “Rožukulne acīmredzami neizprot, kādu funkciju veikšanai šis amats tika
iecerēts un radīts, gan tāpēc, ka ombuda krēsls vienkārši stāv tukšs, kamēr Anda Rožukalne
rūpējas par savas personīgās labklājības celšanu citos darbos. Starp citu - Anda Rožukalne
amatpersonas deklarāciju neiesniedz, jo oficiāli nemaz neskaitās amatpersona, attiecīgi
sabiedrībai nav nekādu iespēju spriest nedz par iespējamām koruptīvām saitēm, darījumiem, nedz
iespējamiem interešu konfliktiem, un tā ir SEPLP atbildība, ka sabiedrisko mediju ombuda amatā
var nonākt jebkurš, traktēt likumus, kā vien iepatīkas, un sabiedrība pat nevar uzzināt, cik lielā
mērā tā ir vienkārši nekompetence, bet cik lielā mērā savtīgu interešu vadīta mērķtiecīga darbība.
Tajā skaitā arī to, vai šī persona nekaunīgi nepārkāpj likuma normas, pamatienākumus gūstot
pavisam citur, kā tas ļoti izskatās no augstākminētās publiski pieejamās informācijas”.

2 Senāta 2009. gada 11. februāra spriedums lietā Nr. SKC-42/2009 (C27099605).
1 Senāta 2017. gada 6. marta spriedums lietā Nr. SKC-98/2017 (C17150712), 6.2.2. punkts.

https://tis.ta.gov.lv/tisreal?Form=TISDOCFILEVIEW&id=728030
https://tis.ta.gov.lv/tisreal?Form=TISDOCFILEVIEW&id=66787808


Sūdzētāja norāda, ka šajā fragmentā Publikācijas autors turpina izteikt nepamatotus apgalvojumus
par to, kā Sūdzetāja izprot savu darbu, vēlreiz jautājuma veidā izsakot pieņēmumus, ka Sūdzētāja
pārkāpj likumu nekaunīgā veidā, lai gan tam nav nekādu pierādījumu. “Publikācijā apgalvotajam
nav nekāda pamatojuma. Autors informāciju ir atspoguļojis neobjektīvi un vienpusēji. Autora
izteikumi nebalstās uz pierādītiem faktiem un nav apstiprināti ar oficiāliem dokumentiem. Pausts ir
pārāk ass un aizskarošs viedoklis, kuram nav faktiskas bāzes. Publikācijā paustos izteikumus uzskatu
par manu godu un cieņu aizskarošiem,” raksta Sūdzētāja.

[8] Sūdzētāja uzsver, ka, lai arī nra.lv izdevējs nav Latvijas Mediju ētikas padomes biedrs, līdz ar to tas
nav apņēmies ievērot Latvijas Mediju ētikas padomes Ētikas kodeksu un tās lēmumus, Publikācijā ir
saskatāmi paša medija izstrādātā ētikas kodeksa pārkāpumi – pārkāpts pirmais nra.lv Ētikas kodeksa
pamatprincips: “Masu informācijas līdzekļiem jāatspoguļo patiesība, cik vien tas ir iespējams”. Tajā
pārkāpts arī nra.lv Ētikas kodeksa 5.punkts “Nenosodi nevienu, to neuzklausījis. Centies personām,
kuras tu kritizē ar pārbaudītu faktu materiālu, vienlaikus dot iespēju atbildēt uz kritiku. Nepublisko
sūdzību par noziegumu, rūpīgi nepārbaudījis, vai sūdzību var uzskatīt par pamatotu.
Neaizsteidzies priekšā tiesas vai tamlīdzīgas varas iestādes lēmumam, izsakot savu uzskatu vainas
jautājumā. Izklāsti abu pušu viedokļus.”. Sūdzētāja skaidro, ka NRA nav Sūdzētājai prasījis
informāciju vai viedokli par Publikācijā apgalvoto, ne arī izmantojis publiski pieejamo informāciju par
viņas darbu un darbību, bet tieši pretēji, vairākos Publikācijas fragmentos ir apsūdzējis to likuma
pārkāpumos, tādējādi pārkāpjot nevainīguma prezumpciju.

[9] Atbilstoši Biedrības Statūtu 6.2. punktam Biedrības valde Sūdzību nosūtīja portāla “nra.lv”
īpašniekam SIA "Mediju nams" (turpmāk tekstā – “Izdevniecība”) komentāra sniegšanai, taču atbilde
netika saņemta.

[10] Biedrības valde Sūdzību nodeva izskatīšanai Biedrības Ētikas padomei atbilstoši Biedrības
Statūtu 6.1.1. punktam.

[11] Ētikas padomes 17.01.2024. sēdē, izvērtējot iespējamo personīgo interešu konfliktu, lemjot par
kolēģes sūdzību, no Sūdzības skatīšanas atstatījās vēl pieci locekļi, līdz ar to Sūdzības skatīšanai
nebija nepieciešamā kvoruma.

[12] Saskaņā ar Biedrības statūtu punktu 5.7. 2024. gada 26. martā notikušajā biedru kopsapulcē
tika ievēlēti Ētikas padome locekļu aizvietotāji Sūdzības skatīšanai.

Ētikas padome secina:

[13] Nedz normatīvie akti, nedz Biedrības Statūti vai Ētikas kodekss nedod tai tiesības sniegt
apstākļu juridisko vērtējumu un pārbaudīt ar Publikāciju nodarītos iespējamos aizskārumus – goda
un cieņas aizskaršanu, neslavas celšanu no juridiskā skatpunkta. Biedrības Ētikas padome
Publikāciju un Sūdzībā norādīto vērtē atbilstoši Biedrības Ētikas kodeksa nosacījumiem.

[14] Lai arī viedokļa rakstā ir pieļaujams subjektīvs vērtējums un kritika un izteiksmes foma var būt
asāka, arī uz šī formāta rakstiem ir attiecināmi mediju ētikas principi. Arī šādiem materiāliem, jo
īpaši, kad tie ir cilvēkam aizskaroši, ir jābalstās patiesā informācijā. Lai izvairītos no auditorijas
maldināšanas, uz tiem attiecināmas gan viedokļa un faktu nošķīruma, gan informācijas pārbaudes
principi, lai skaidri norādītu, kur beidzas fakti un sākas viedoklis.

[15] Publikācijas autors nav pārbaudījis faktus, tāpēc publikācijā saskatāms Ētikas kodeksa punkta
4.6.1. (Faktu pārbaude) pārkāpums. Faktu pārbaudes princips paredz, ka ”plašsaziņas mediji izvairās
no nepārbaudītas informācijas publicēšanas”.

[16] Balstot Publikācijā minētās apsūdzības tikai vienā – žurnālista viedoklī, medijs nav ievērojis arī
Ētikas kodeksā iekļauto Daudzveidības principu (p. 4.2.), kas paredz, ka “plašsaziņas līdzekļi
nodrošina sabiedrības tiesības saņemt daudzveidīgu informāciju un viedokļus no dažādiem
avotiem. Plašsaziņas mediji un ar tiem saistītās personas ņem vērā dažādus viedokļus arī gadījumā,
ja tie šķiet personīgi nepieņemami.”

[17] Publikācija ir balstīta uz nepārbaudītiem un faktos nebalstītiem apgalvojumiem; tajā redzami
centieni izmantot nepatiesu, sagrozītu un maldinošā formā pasniegtu informāciju, lai tīši ietekmētu
auditoriju. Tādejādi Publikācijā pārkāpts Ētikas kodeksa punktā 4.1. nostiprinātais Godprātības



princips. Izvērtējot Publikāciju, Ētikas padome secina, ka Publikācijas mērķis ir nevis noskaidrot
patiesību, bet slēpti ietekmēt auditoriju, radot maldinošu un patiesībai neatbilstošu priekšstatu par
Sūdzētājas profesionālo darbību un tās neatbilstību likumam.

[18] Publikācijā autors savu viedokli nenošķir no piesauktajiem apgalvojumiem un faktiem, tādejādi
pārkāpjot Ētikas kodesā nostiprināto punktu 4.4. “Faktu un viedokļu nošķīrums”, kas paredz, ka,
izplatot informāciju, ir skaidri jānošķir fakti no žurnālistu viedokļiem vai interpretācijas.

[19] Ievērojot secināto, visi klātesošie Ētikas padomes locekļi balso, ka Publikācijā IR pārkāpts
Biedrības Ētikas kodeksa principi 4.1. (Goprātība), 4.2. (Daudzveidība), 4.4. (Faktu un viedokļu
nošķīrums), 4.6.1. (Faktu pārbaude).

Ētikas padomē nolemts:

1. Publikācijā konstatēti Biedrības Ētikas kodeksa punktu 4.1., 4.2., 4.4., 4.6.1. pārkāpumi.
2. Lēmumu paziņot Sūdzētājam un Izdevniecībai.
3. Lēmumu publicēt Biedrības interneta vietnē un izplatīt informāciju par to atbilstoši

Biedrības Statūtu 6.6. punkta noteikumiem.


